1- تعریف:

هدف از این رشته تربیت کارشناسانی جهت اداره ی مشاغلی است که مرتبط با حوزه ی قضایی و قوه ی قضایه کشور میباشد . امکان تحصیل در رشته ی علوم قضایی از طریق آزمون سراسری و در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته امکان پذیر است . ضمن اینکه رشته ی علوم قضایی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته در سراسر کشور در دانشگاه ( دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری ) تدریس میشود . در این رشته ، تلاش شده که در عین رعایت دروس عمومی و برخی دروس تخصصی مصوب رشته ی حقوق ، با افزودن تعدادی واحد فقهی در برنامه درسی و تعداد واحد عربی به عنوان دروس پیش نیاز ، دانش آموختگان تسلط نسبی بر موازین فقهی پیدا کنند .​​​​​​​

2- توانایی:

1 . داشتن شرایط عمومی آزمون سراسری
2 . تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام آن
3 . التزام به ولایت فقیه و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران ایران پذیرش در گزینش صلاحیت عمومی
4 . برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و نداشتن سو پیشینه کیفری
5 . سپردن تعهد به تحصیل تمام وقت و عدم اشتغال به کار در زمان شروع به تحصیل
6 . سپردن تعهد به خدمت به قوه ی قضائیه برای تصدق سمت های قضایی براساس نیاز های قوه قضائیه به میزان دو برابر مدت تحصیل
7 . داشتن حداقل معدل کتبی دیپلم 14 و معدل کل پیش دانشگاهی 14 برای داوطلبان مقطع کارشناسی علوم قضایی
8 . داشتن حداقل معدل کتبی دیپلم 17 و معدل کل پیش دانشگاهی 17 برای داوطلبان کارشناسی ارشد پیوسته​​​​​​​

3- ​​دروس تخصصی:

علوم قضایی : 1. آیین دادرسی مدنی و کیفری 2. متون فقه 3. حقوق مدنی 4. پزشکی قانونی 5. حقوق بین المللی عمومی و خصوصی 6. حقوق جزا ( اختصاصی و عمومی )
​​​​​​​

5- موقعیت شغلی: ​​​​​​​

1. دریافت ابلاغ کار آموزی قضایی در دوره ی تحصیلی و اشتغال به کار قضایی پس از فراغت از تحصیل
2. دریافت مقرراتی ماهانه ( حقوق پایه دو قضایی ) از ابتدای دوره
3. احتساب سنوات تحصیل در دانشگاه در سوابق خدمت
4. گذراندن خدمت سربازی در قالب اشتغال در قوه ی قضایی​​​​​​​

4- گرایش ها :​​​​​​​

مقاطع بالاتر :
کارشناسی ارشد : 1. حقوق خصوصی 2. حقوق جزا و جرمشناسی 3. حقوق خانواده 4. حقوق شرکت های تجاری 5. حقوق اسناد و قرارداد های تجاری 6. حقوق ثبت اسناد و املاک 7. حقوق حمل و نقل 8. حقوق عمومی 9. حقوق بین المللی 10. حقوق کیفری اطفال و نوجوانان 11. حقوق سردفتری 12. مدیریت اصلاح و کیفر های قضایی 13. مدیریت نظارت و بازرسی 14. مدیریت دادگستری
دکتری : 1. حقوق خصوصی 2. حقوق جزا و جرمشناسی​​​​​​​

1- تعریف:

دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاهی است برای تأمین ، تربیت و توانمندی سازی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ، پیشرو در آموزش ، پژوهش ، تولید و ترویج   علم نافع مورد نیاز آموزش و پرورش ، سرآمد در آموزش و شایستگی های حرفه ای و تخصصی تربیت محور ، توانمند در بهره گیری از فناوری های نوین آموزشی و تربیتی در انجام مأموریت ها ، مبتنی بر معیارهای نظام اسلامی ، برخوردار از هیئت علمی و مدیران مومن ، آراسته و فضایل اخلاق اسلامی ، وابسته به وزارت آموزش و پرورش که طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ، ضوابط و مقررات وزارتین آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری و قوانین و مقررات مربوط به اداره می شود .

2- توانایی:

توانایی انتقال مفاهیم از اصلی ترین توانایی های لازم برای یک دبیر موفق است . از دیگر توانایی‌های لازم می‌توان به آرامش و برخورد با توام با صبر ،  گشاده رویی و اخلاق نیکو  ، تقوا و دینداری و در نهایت علاقه آموزش و تدریس اشاره کرد .

3- ​​دروس تخصصی:

آموزش ابتدایی ، آموزش الهیات و معارف اسلامی ، آموزش تاریخ ، آموزش جغرافیا ، آموزش راهنمایی و مشاوره ، آموزش زبان و ادبیات عربی ، آموزش زبان و ادبیات فارسی ، آموزش علوم اجتماعی ، آموزش علوم ورزشی ، آموزش کودکان استثنایی .

5- موقعیت شغلی: ​​​​​​​

اصلی ترین حوزه شغلی برای فارغ التحصیل های رشته دبیری کار در آموزش و پرورش است که با توجه به شرایط فعلی این سیستم در بازه های زمانی گوناگون اقدام به جذب دبیر در رشته‌های گوناگون می کند . ورود به حوزه‌های آموزش در موسسات و سازمانهای غیردولتی از دیگر حوزه های مطرح برای این دسته از محصلین است .
​​​​​​​

4- مقاطع بالاتر :​​​​​​​

کارشناسی ارشد : رشته های الهیات ، ادبیات فارسی ، علوم تربیتی ، امکان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد .
دکتری : در مقطع دکتری در این رشته ( و برای رشته های آن ) وجود ندارد .
​​​​​​​

1- تعریف:

علوم تربیتی education از رشته های علوم انسانی است که به جنبه های آموزش و پرورش آدمی و دانش های مربوط به آن می پردازد . درباره مفهوم ( آموزش و پرورش ) باید در نظر داشت که ( آموزش و پرورش ) منحصر به افراد ، زمان و مکان خاص ، یا به طور مشخص ، منحصر به مدرسه ، دانشگاه یا آموزش دروس خاصی نیست ، بلکه ( آموزش و پرورش ) برای همه ، و در هر زمانی و هر مکانی است . آموزش عمومی ، آموزش عالی ، آموزش کارکنان ، سواد آموزی بزرگسالان  ، خود آموزی ، آموزش الکترونیکی و مجازی از انواع آموزش محسوب می شوند .​​​​​​​

2- توانایی:

نوع دوستی ، انسان دوستی ، علاقه مندی به دانش آموزان و فن بیان خوب ، از ملزومات این رشته اند . دانشجویان این رشته و مدیران آموزشی آینده ، باید از ویژگی های مختلفی از جمله توانایی برنامه ریزی ، داشتن روابط انسانی صحیح ، آگاهی از اصول مدیریت آموزشی و ..... برخوردار باشند تا بتوانند در رابطه با مسائل و مشکلات آموزشی ، قدرت تشخیص مسائل و تصمیم‌گیری در مورد رفع آنها را داشته باشند .
​​​​​​​

3- ​​دروس تخصصی:

روانشناسی تربیتی ، آمار، تکنولوژی آموزشی ، روانشناسی ، آموزه‌های تربیتی آیات قرآن ، الگو و روش های تدریس .

6- موقعیت شغلی: ​​​​​​​

آموزش و پرورش ، مدارس ، صدا و سیما ، مراکز خاص کودکان استثنایی ، مهدکودک .

4- گرایش ها :​​​​​​​

5- مقاطع بالاتر :​​​​​​​

کارشناسی ارشد : برنامه ریزی درسی ، مدیریت آموزشی ، تکنولوژی آموزشی ، تحقیقات آموزشی ، آموزش بزرگسالان ، تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش ( با گرایش تعلیم و تربیت اسلامی ) ، مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی ، آموزش و بهسازی منابع انسانی ، علوم تربیتی  ( با گرایش های آموزش و پرورش تطبیقی ، آموزش و پرورش ابتدایی ، آموزش و پرورش پیش دبستانی ) .
دکتری :  فلسفه تعلیم و تربیت ، برنامه ریزی درسی ، مدیریت آموزشی ، روانشناسی تربیتی ، تکنولوژی آموزشی ، آموزش عالی ( با ۵ گرایش ).​​​​​​​

این رشته در مقطع کارشناسی  فاقد گرایش میباشد .​​​​​​​

1- تعریف:

سالانه بیش از ۸۰ میلیون نفر به جمعیت جهان اضافه می شود . به همین دلیل سن نیمی از جمعیت جهان کمتر از ۲۵ سال است و در این میان بیش از یک میلیارد جوان در سنین ۱۵ تا ۲۴ سال قرار دارند و این بیانگر آن است که کشورهای دنیا به خصوص کشورهای در حال توسعه که بیشتر جمعیت جهان به آنها اختصاص دارد ، در سالهای آینده به معضلات اجتماعی بسیاری در شهرها و روستا را روبرو خواهند شد . به زبان دیگر تقاضای اجتماعی برای آموزش ، بهداشت ، اشتغال ، مسکن و در مجموع رفاه اجتماعی بیشتر می‌شود و در نتیجه وجود متخصصانی که با پژوهش ، مطالعه و برنامه ریزی ، راههای رسیدن به رفاه اجتماعی را بیابند ، بسیار ضروری است . هدف رشته علوم اجتماعی تربیت متخصصانی است که نیاز جامعه را در زمینه های فوق برآورده سازند .

2- توانایی:

فن بیان خوب ، توانایی برقراری ارتباطات ، توانایی خوب گوش دادن ، علاقه بسیار به مطالعه و مسائل انسانی و اجتماعی زبان ، انگلیسی و فرانسه .

3- ​​دروس تخصصی:

نظریه های جامعه شناسی ، مبانی جامعه شناسی ، روانشناسی اجتماعی ، ریاضیات پایه ، اصول علم اقتصاد ، روش تحقیق .

6- موقعیت شغلی: ​​​​​​​

در زمینه مسائل شهری و روستایی ، حمل و نقل ، برنامه ریزی اجتماعی اقتصادی _ اجتماعی مهارت پیدا می کنند و در سه بخش دولتی ، عمومی و خصوصی فعالیت نمایند . که در بخش دولتی در سازمانهای برنامه و بودجه ، وزارت کشور، فرمانداری ها و در اکثر اداره های دولتی می توانند مشغول به کار شوند و در سایر بخش های عمومی شهرداری ها ، موسسه های مختلفی از قبیل بنیادشهید ، کمیته امداد خمینی ، سازمان بهزیستی و در موسسه های رفاهی مراکز مهمی برای اشتغال هستند .

4- گرایش ها :​​​​​​​

پژوهشگری اجتماعی ( جامعه شناسی ) ، تعاون و رفاه اجتماعی ، مددکاری اجتماعی ، مردم شناسی .
مقاطع بالاتر :
کارشناسی ارشد : مردم شناسی ، جمعیت شناسی ، جامعه شناسی ، برنامه ریزی رفاه اجتماعی ، جامعه شناسی انقلاب اسلامی ، مطالعات فرهنگی ، مطالعات جوانان،  مدیریت راهبردی فرهنگ ، برنامه ریزی ، توسعه منطقه ای ، برنامه ریزی گردشگری ، دانش اجتماعی مسلمین ، فلسفه علوم اجتماعی ، گردشگری مذهبی ، مطالعات اوقات فراغت ، پژوهش علوم اجتماعی ، جامعه شناسی ورزشی ، توسعه محلی با دو گرایش ( شهری و روستایی ).
مجموعه مددکاری اجتماعی :
مددکاری اجتماعی ، مدیریت خدمات اجتماعی .​​​​​​​

1- تعریف:

رشته ارتباطات به منظور سر و سامان دادن به ابعاد مختلف ارتباطات جوامع و مظاهر وجودی آن به خدمت بشر درآمده تا وسایل ارتباطی و اطلا ‌عرسانی گسترده و پیچیده مانند رادیو، تلویزیون، مطبوعات و بسیاری دیگر از مظاهر علم و فناوری را در خدمت اطلا ‌عرسانی و ارتباط بین انسان‌ها قرار دهد. موضوع این رشته، بررسی ابعاد مختلف ارتباطات جوامع و همچنین مطالعه و تحقیق در زمینه ارتباطات و انتقال اطلاعات و تلاش
در جهت بهبود سیست ‌مهای ارتباطی و اطلاعاتی موجود میباشد.​​​​​​​

2- توانایی:

دانشجوی ارتباطات باید دارای ۱۱ خصیصه باشد این‌خصایص‌عبارتنداز:  1. داشتن‌ ذوق‌ و استعداد نویسندگی‌ 2. کنجکاوی‌، تیزبینی‌ و نکته‌سنجی‌ 3. داشتن‌ ضری ‌ب هوشی‌ بالاتر از متوسط‌ جامعه‌ 4. توانایی‌ جوشش‌ با طبقات‌ مختلف‌ مردم‌ 5. صبر و حوصله‌ زیاد 6. داشتن‌ توانایی‌ جسمی‌ و روانی‌ برای‌ دوندگی‌های‌ اضطراری‌ 7. قدرت‌ تفکر سریع‌ 8. عشق‌ به‌ کار خبری‌ ۹. مؤمن‌ به‌ رعایت‌ اصول‌ اخلاقی‌ و داشتن‌ تقوا 10. داشتن‌ توانایی‌های‌ ارتباطی‌ 11. داشتن‌ حافظه‌ای‌ بیش‌ از حد‌ متوسط‌ جامعه 

3- ​​دروس تخصصی:

نظریه های ارتباط جمعی،اصول روزنامه نگاری،موسیقی فرهنگ و جامعه،روش های بررسی مخاطب،روش شناسی تحلیل محتوا،مطالعات فضای مجازی

6- موقعیت شغلی: ​​​​​​​

در حال حاضر با توجه به تعدد تنوع مطبوعات و خبرگذاری ها،اکثر فارغ‌التحصیلان‌این‌رشته‌جذب‌بازارکار‌می شوند.فرصتهای‌شغلی‌  فارغ‌التحصیلان‌ روابط‌ عمومی‌ نیز در حال‌ حاضر بهتر شده‌ است‌. امروزه‌ مردم‌ انتظارات‌ بسیاری‌ از روابط‌ عمومی‌ سازمان‌ها دارند و مایلند آ ‌نها
رادرجریان‌آخرین‌اطلاعات‌واخباردرون‌سازمانی قراردهند.​​​​​​​

4- گرایش ها :​​​​​​​

5- مقاطع بالاتر :​​​​​​​

کارشناسی ارشد:
۱.مدیریت رسانه ۲.روزنامه نگاری۳.مطالعات فرهنگی و رسانه۴.علوم ارتباط اجتماعي 5.تبلیغ و ارتباطات فرهنگي 6.ارتباطات ( با گرايش حج و زيارت) 7.دين  و رسانه.
دکتری:۱.علوم ارتباطات۲.فرهنگ و ارتباطات۳.دین و رسانا​​​​​​​

گرایش‌روزنامه نگاری‌نهال‌تنومندی‌است‌که از چشمه های‌ هنر و ادبیا ‌ت، فرهنگ‌ و فلسفه، سیاست‌ واقتصاد،صنعت‌وتکنولوژی‌سیراب‌می شودبرای‌ همین‌ دانشجوی‌ این‌ رشته‌ دروس‌ تئوری‌ و نظری‌ مانند مبانی‌ جمعیت‌شناسی، مبانی‌ روانشناسی‌، مبانی‌ فلسفه‌، مبانی‌ علم‌ اقتصاد، نظریه‌های‌ ارتباطات‌اجتماعی‌واندیشه‌های‌سیاسی‌درقرن‌ بیستم رامطالعه می کند
روابط عمومی:‌ کارشناس‌ خوب‌ روابط‌ عمومی‌ برخلاف‌ ذهنیت‌ عامه‌ مردم‌ سعی‌ در پنهان‌ ساختن‌ اخبار بد ندارد همچنین‌ وظیفه‌اش‌ در بسط‌ اطلاعاتی‌ که‌ مستقیماً ازسطوح‌بالاترسازمان‌می‌گیرد،خلاصه‌نمی‌شود. بلکه‌ کارشناس‌ روابط‌ عمومی‌ یک‌ مشاور است که‌ جریان‌دوطرفه‌ارتباطی‌رابین‌سازمانی که برای آن کار می کند ومخاطبانش میسر می سازد.علوم ارتباطات جمعی:
بررسی ابعاد مختلف ارتباطات جوامع و مطالعه و تحقیق در زمینه بهبود سیستم های  ارتباطي.
مطالعات ارتباطی وفناوری اطلاعات:
تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه های مختلف ارتباطي و رسانه  ای و آشنايي با فناوری های ارتباطي # فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT)​​​​​​​

1- تعریف:

علم سیاست رشته ای از آگاهی اجتماعی است که وظیفه آن شناخت منظم و اصول و قواعد حاکم بر روابط سیاسی میان نیروهای اجتماعی در داخل کشور ، و روابط میان دولت ها در عرصه بین المللی است . آنچه مردم به نام سیاست و مسائل سیاسی می شناسند با سیاست به مفهومی که در رشته علوم سیاسی مطرح است ، تفاوت بسیار دارد و دانشجویان موفق این رشته نیز یک سیاستمدار بلکه یک سیاست شناس خواهند شد .​​​​​​​

2- توانایی:

داشتن شم سیاسی و علاقه به مسائل سیاسی و برخورداری از دیدی عمیق و وسیع ، ویژگی های لازم برای یک دانشجوی رشته علوم سیاسی است . همچنین دانشجوی این رشته باید فردی منطقی بوده و نظریاتش مستند به دلیل و مدرک باشد و ظرفیت بالایی داشته باشد تا در بمباران مسائل روزمره گیج  نشود و عمق مسائل اجتماعی را ببینند . دانشجوی علوم سیاسی لازم است با همه اقشار جامعه باد داشته باشد تا بفهمد که مردم جامعه اش به چه فکر می کنند و نیازهای آنها چیست ؟داوطلبان کنکور سراسری در صورتی در این رشته موفق به تاریخ تاریخ سیاسی را دوست داشته باشند و فلسفه را با علاقه بخوانند .
​​​​​​​

3- ​​دروس تخصصی:

مبانی علم سیاست ، مبانی علم اقتصاد ، اصول روابط بین المللی ، حقوق بین‌المللی عمومی ، تحولات سیاسی و اجتماعی ایران ، مبانی علم حقوق . گرایش کارشناسی :
این رشته در مقطع کارشناسی فاقد گرایش می باشد . ​​​​​​​

5- موقعیت شغلی: ​​​​​​​

در بخش های سیاسی حقوقی سازمان ها ، وزارتخانه ها ( وزارت امور خارجه ) ، صدا و سیما ، نهاد ریاست جمهوری ، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، سازمان انرژی اتمی ، پژوهشگر ( سیاسی ) ، سردبیر نشریات مرتبط .​​​​​​​

4-مقاطع بالاتر :​​​​​​​

کارشناسی ارشد : علوم سیاسی ، روابط بین المللی ( همراه با گرایش دیپلماسی کنترل تسهیلات ) ، مطالعات منطقه ای ، اندیشه سیاسی در اسلام ، دیپلماسی و سازمانهای بین المللی .
  دکتری :  علوم سیاسی (  گرایش اندیشه های سیاسی ، جامعه شناسی سیاسی ، مسائل ایران ، سیاستگذاری عمومی ) ، روابط بین المللی ، مطالعات منطقه ای ، مطالعات سیاسی انقلاب اسلامی .​​​​​​​

1- تعریف:

شته مشاوره جنبه کاربردی دارد ودروس ان بیشتر در زمینه رشد ابعاد مختلف شخصیت ادمی وپیشگیری از مشکلات واختلالات به خصوص مشکلات دانش اموزان ونوجوانان است. شخص مشاور‌به‌افرادآموزش‌می‌دهدکه‌چه‌کنندتادچاربحران‌های‌روحی‌نگردندوراه‌پیشرفت‌وتکامل‌راراحت تروسریعتر طی‌ نمایند. بخش‌ دیگری‌ از فعالیت مشاوره‌ نیز شامل‌ حال‌ افرادی‌ می‌شود که‌ دچار بحران‌ شده‌اند و اکنون‌ نمی‌دانند که‌ چگونه‌ باید از بحران‌ مورد نظر عبور کرده‌ یا با آن‌ کنار بیایند در اینجا مشاور به فرد مراجعه‌‌کننده‌کمک‌میکندتابتواندبربحران‌موجود غلبه‌کند و دراین راه ، ازتحقیقات‌وداده‌های روانشناسی‌ برای‌ حل‌ مشکلات‌ مردم‌ یاری‌ می‌گیرد

2- توانایی:

خوب گوش دادن و خوب سخن گفتن دو ویژگی مهم وضروری‌ برای‌ دانشجوی‌ رشته‌ مشاوره‌ است‌. یک‌ مشاور  بایدبتواندباصبروبردباری‌وآرامش‌درونی‌ خود،فضای‌ مناسبی‌ برای‌ مراجعه‌ کننده‌ ایجاد کند و به‌ او اجازه دهد که‌خودراتخلیه‌کرده‌ودغدغه‌های‌ذهنی‌خویش‌رابیان‌ کند. یک‌ مشاور خوب‌ باید از مسائل‌ اقتصادی‌، سیاسی‌،
اجتماعی‌ومذهبی‌جامعه‌نیزاطلاع‌داشته‌باشد.
​​​​​​​

3- ​​دروس تخصصی:

آمار ، مدد کاری اجتماعی ، مشاوره خانواده ،  روانشناسی رشد و جمعیت ، مبانی جامعه شناسی ، راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی​​​​​​​

6- موقعیت شغلی: ​​​​​​​

امکان کار درآموزش‌‌و‌پرورش ، ‌‌بهزیستی ،
کمیته‌‌امداد ، فرهنگسراها ، مراکز‌بازپروری‌‌زندان‌ها‌
​​​​​​​

این رشته در مقطع کارشناسی فاقد گرایش میباشد ​​​​​​​

5-مقاطع بالاتر :​​​​​​​

4- گرایش ها :​​​​​​​

کارشناسی ارشد:در مقطع کارشناسي ارشد دارای گرايش های خانواده، مشاوره شغلي، مدرسه (تحصیلي) وتوانبخشی است.
دکتری:در مقطع دکتری نیز قابل تحصیل است.

1- تعریف:

علم اقتصاد را علم تخصیص بهینه منابع کمیاب تحلیل کرده اند .  این تعریف اگرچه تا حدودی فنی است اما دلالت بر این دارد که عقلایی ترین شیوه های استفاده از منابع محدود در همه سطوح ( از فرد بنگاه ، صنعت ، کشور و جهان ) در علم اقتصاد مورد بررسی قرار می گیرد . از این رو در برخی منابع ، رویکرد اقتصادی و رویکرد عقلایی نیز نام گذاری می کنند ؛ چرا که انسان ها در رفتارهای اقتصادی بیشتری عقلانیت را از خود بروز می‌دهند

2- توانایی:

در اقتصاد محاسبه حرف اول را میزند از این رو دانشجوی علوم اقتصاد می‌بایست که در محاسبات توانمندی و دقت بالایی داشته باشد .
برخی دروس تخصصی رشته علوم اقتصادی :
آشنایی با فقه اقتصادی ،  حقوق تجارت ، مبانی جامعه شناسی ، ریاضیات و آمار ، اقتصاد خرد و کلان ، اصول حسابداری
​​​​​​​

3- ​​گرایش:

اقتصاد و اقتصاد اسلامی که در حوزه ی نظام اقتصاد اسلامی جای می گیرد .​​​​​​​

5- موقعیت شغلی: ​​​​​​​

دانشجویان دوره کارشناسی اقتصاد بیشتر اطلاعات اولیه و پایه را مطالعه می کنند در نتیجه نه باید انتظار داشته باشند که پس از فارغ التحصیلی به طور تخصصی و کاربردی فعالیت نمایند مگر دانشجویانی که خودشان مطالعه و فعالیت بیشتری داشته و تئوری هایی را مطالعه می کنند ، به کار نیز می گیرند . یعنی می توانند مدل های اقتصادی نوشته ، تجزیه و تحلیل کرده و پیشنهادات تازه ای برای رفع مشکلات اقتصادی موسسه و سازمان های مختلف ارائه دهند . البته این به آن معنا نیست که در حال حاضر فارغ التحصیلان این رشته بازار کار ندارند . علاوه بر سازمانهای دولتی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ نظیر بانک‌ها ، بیمه‌ها ، شرکت های چند ملیتی و شرکت های نفتی از جمله مکان هایی هستند که تقاضای مشخصی برای تخصص اقتصاد دارند . اندازه سازمان ها به قدری بزرگ است که در تحلیل فعالیت های خود و انتخاب استراتژی مناسب ارزیابی محیطی ناگزیر از بکارگیری تخصص اقتصاد هستند.​​​​​​​

کارشناسی ارشد : توسعه اقتصادی و برنامه ریزی ، اقتصاد انرژی  ، بانکداری اسلامی  ، اقتصاد اسلامی ، اقتصاد و تجارت الکترونیک ، برنامه ریزی سیستم های اقتصادی ، اقتصاد نظری ، اقتصاد شهری ، اقتصاد فرهنگ و هنر ، اقتصاد محیط زیست ، اقتصاد نفت و گاز ، اقتصاد مالی اسلامی ، اقتصاد آموزشی ،  تجارت نفت و گاز ، نهادها و سیاست های بین المللی در نفت و گاز ، حقوق تجاری و قراردادهای بین المللی نفت و گاز ، مدیریت مالی نفت و گاز .
دکتری : اقتصاد بیمه ، اقتصاد سنجی ، اقتصاد پولی ، اقتصاد اسلامی ، اقتصاد بخش عمومی ، توسعه اقتصادی ، اقتصاد بین الملل اقتصاد مالی  ، اقتصاد شهری و منطقه ای ، اقتصاد منابع ، اقتصاد ریاضی ، اقتصاد نهادگرا ، اقتصاد ایران ، اقتصاد سلامت ، اقتصاد نفت و گاز ( با دو گرایش حقوق و قراردادهای نفت و گاز بازارها و مالیه نفت و گاز ) 

4-مقاطع بالاتر :​​​​​​​

1- تعریف:

حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع آوری، طبقه بندی، ثبت، خالصه کردن اطالعات و تهیه
گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شکل ها و مدلهای خاص انجام می گیرد، تا افراد ذینفع درون
سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون سازمانی مثل بانک ها، مجتمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات
مالیاتی بتوانند از این اطالعات استفاده کنند. ​​​​​​​

2- توانایی:

داشتن‌ شم‌ ریاضی‌ در رشته‌ حسابداری‌ از اهمیت‌ بسیاری‌
برخوردار است‌. همچنین‌ یک‌ حسابدار باید بتواند به خوبی‌
گزارش‌ کارهای‌ خود را ارائه‌ دهد. بنابراین‌ باید به ادبیات‌
فارسی‌ مسلط‌ بوده‌ و نگارش‌ خوبی‌ داشته‌ باشد. همچنین‌
دانشجوی‌ این‌ رشته‌ باید تحمل‌ ساعت‌ها کار در پشت‌ یک‌ میز و
صندلی‌ و سروکار داشتن‌ با اعداد و ارقام‌ را داشته‌ و دقیق‌ و
منظم‌ باشد. مهارت کار با کامپیوتر، از مهمترین توانایی های
مورد نیاز این رشته است.​​​​​​​

3- ​​دروس تخصصی:

آمار و کاربرد آن درمديريت. 
حسابداری. 
اصول حسابداری. 
مديريت مالي. 
اصول علم اقتصاد. 
حسابرسي.
​​​​​​​ حسابداری صنعتي.

4- موقعیت شغلی: ​​​​​​​

فرصت‌های‌ شغلی‌ یک‌ حسابدار بسیار گسترده‌ است‌ و از پایین‌ترین سطح‌ تا
بالاترين سطح‌ را در بر می‌گیرد. به همین دلیل با این‌ که‌ در دانشگاه‌های‌
مختلف‌ کشور اعم‌ از دولتی‌، غیرانتفاعی‌ و آزاد، دانشجویان‌ بسیاری در رشته‌
حسابداری‌ تحصیل می‌کنند اما تعداد فارغ‌التحصیالن‌ بیکار این‌ رشته‌ از بیشتر
رشته‌ها کمتر است‌. چون‌ از یک‌ مؤسسه‌ کوچک‌ گرفته‌ تا بزرگترین‌ کارخانه‌های‌
کشور حداقل‌ برای‌ تهیه‌ اظهارنامه‌ مالیاتی‌ به‌ حسابدار نیازمند هستند.​​​​​​​

1- تعریف:

دانشکده ی اطلاعات وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در سال 1365 با سخنرانی رئیس جمهور وقت ،  که مقام معظم رهبری بود ، افتتاح شد و تاکنون به آموزش و تربیت هزاران افسر اطلاعاتی پرداخته است . این مرکز آموزش عالی در سال 1395 از دانشکده ی اطلاعات به دانشکده ی اطلاعات و امنیت ملی ارتقاء علمی یافت .

2- توانایی:

داشتن‌ شم‌ ریاضی‌ در رشته‌ حسابداری‌ از اهمیت‌ بسیاری‌
برخوردار است‌. همچنین‌ یک‌ حسابدار باید بتواند به خوبی‌
گزارش‌ کارهای‌ خود را ارائه‌ دهد. بنابراین‌ باید به ادبیات‌
فارسی‌ مسلط‌ بوده‌ و نگارش‌ خوبی‌1. تدین به دین مبین اسلام
‎2. تابعیت جمهوری اسلامی ایران
‎3. داشتن اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
‎4. احراز صلاحیت استخدامی برابر ظوابط گزینش وزارت اطلاعات
‎5. برخورداری از سلامت روانی و جسمی به تشخیص مراجع پزشکی وزارت اطلاعات
‎6. داوطلبان نباید در استخدام و تعهد و سازمان با وزارت خانه ی دیگری باشد
‎7. حداکثر سن برای داوطلبان کارشناسی 22 سال تمام میباشد
‎8. حداقل معدل کتبی دیپلم برای داوطلبان تجربی و ریاضی 14 و انسانی 15 میباشد
‎9. پذیرش صرفا از میان آقایان واحد الشرایط صورت میگردد .
‎داشته‌ باشد. همچنین‌
دانشجوی‌ این‌ رشته‌ باید تحمل‌ ساعت‌ها کار در پشت‌ یک‌ میز و
صندلی‌ و سروکار داشتن‌ با اعداد و ارقام‌ را داشته‌ و دقیق‌ و
منظم‌ باشد. مهارت کار با کامپیوتر، از مهمترین توانایی های
مورد نیاز این رشته است.

3- مقاطع بالاتر :

‎کارشناسی ارشد : 1. مدیریت اطلاعات 2. حفاظت اطلاعات 3. مطالعات امنیتی ایران 4. پژوهشگری امنیت 5. امنیت اطلاعات 6. امنیت اقتصادی 7. امنیت بین المللی
‎دکتری : مدیریت اطلاعات

4- موقعیت شغلی: ​​​​​​​

‎پذیرفته شدگان دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی میتوانند با سپردن تعهد ، خدمت دوران سربازی را در وزارت اطلاعات طی کنند . دانشجویان در طول دوره ی تحصیل ، از کمک هزینه برخودار میباشند و پس از فارغ التحصیلی ، در وزارت اطلاعات استخدام خواهند شد . باید توجه داشت در صورتی که پذیرفته شدگان از تحصیل انصراف دهند باید خسارت مالی ناشی از گزینش تحصیل را پرداخت نمایند .

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش